

Praga Bohema je česká hyperbeštia, z ktorej vyrobia len 89 kusov
Táto Praga je skutočne výnimočná.
Česká spoločnosť Praga, ktorá sa špecializuje na pretekárske vozidlá, ukázala svoj nový model Bohema, určený na jazdy po okruhoch.
Názov vozidla odkazuje na 115-ročné korene automobilky, ktorá vznikla začiatkom 20. storočia. Nové vozidlo, radiace sa do triedy tzv. hyperšportov, si výrobca vyvinul od základov, hoci motor je odvodený od šesťvalcovej 3,8-litrovej pohonnej jednotky z Nissanu GT-R s dvomi turbodúchadlami. Upravila ho britská spoločnosť Litchfield Engineering, čím mu zabezpečila celkový výkon 700 koní, teda o 100 viac ako má model GT-R Nismo.
Na pomery hyperšportov to nie je príliš veľa, ale hmotnosť Bohemy je len 982 kilogramov (okrem paliva). Je to najmä vďaka konštrukcii z uhlíkových vlákien. Karbónových dielov je na vozidle dovedna 56 a nachádzajú sa aj v kabíne. Pri konštrukcii vozidla bol na zníženie hmotnosti použitý tiež horčík a titán.
Motor v Boheme je umiestnený za kabínou a je spojený so sekvenčnou prevodovkou Hewland. Vybavený je titánovým výfukom. Spoločnosť Litchfield tiež nainštalovala systém mazania so suchou vaňou, ktorý pomohol znížiť výšku motora o 5,5 palca, čo Prage umožnilo namontovať motor vo vozidle skutočne nízko.
Vývoj auta ešte nie je ukončený, preto výrobca väčšinu technických špecifikácií zatiaľ tají. Maximálna rýchlosť by však mala byť okolo 300 km/h. Pri ďalšom vylepšovaní pretekárskeho vozidla pomáha aj bývalý jazdec F1 a súčasný pretekár v IndyCar Roman Grosjean.
Praga plánuje vyrobiť len 89 kusov tohto hyperšportu, pričom výroba by sa mala začať budúci rok. Číslo odkazuje na 89. výročie víťazstva značky Praga v pretekoch 1000 míľ československých v roku 1933. Štartovacia cena bola stanovená na 1,31 milióna dolárov.
Zdroje: pragaglobal.com, topgear.com
Prečítajte si tiež:
Podobné články
Touchit má nový web!

Nová GLC prichádza aj vo výbave interiéru s vegánskym certifikátom

IAA: Mercedes-Benz GLC s umelou inteligenciou a vylepšeným zážitkom

Bosch: Auto súčasnosti je plné softvéru a my presne vieme, čo má robiť

Klasický Ford Focus končí, no už onedlho by sa mal vrátiť ako SUV
